måndag 25 februari 2013

Ruvardag 6

Snart har jag kommit halvvägs i ruvningen. Skönt! Symtomen är desamma som igår men jag kan tillägga ett svagt illamående. Jag känner igen symtomen sen tidigare och jag tror faktiskt att vi har lyckats. Det känns i alla fall så i kroppen. Snart vet jag säkert, men än så länge känner jag inget behov av att testa.

Av våra 9 insättningar har vi lyckats bli gravida 6 gånger. Vårt problem är de tidiga missfallen som inträffar kring v. 5-6. Om vi lyckas, vilket jag tror (idag i alla fall) så kommer inte glädjen infinna sig på riktigt förrän vi har gjort ett tidigt VUL. Vi har blivit besvikna och ledsna så ofta så vi vågar inte ta ut något i förskott igen. Men hoppas den positiva känslan i kroppen stämmer!

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att det känns positivt. Hoppas du har rätt :) Har du använt Innohep tidigare eller blir detta första gången med de injektionerna? Kram

    SvaraRadera
  2. Det är svårt att föreställa sig känslorna som kommer att ha blivit gravid så många gånger fastän det inte blivit någon bebis.
    Jag har aldrig plussat, men den dagen jag gör det hoppas jag att jag kan tänka bort missfall, men jag vet att det kommer finnas där. Jag vet.

    Låter oehört bra att du känner igen gravidsymptomen. Ska hålla tummar och tår för att den här bebisen stannar kvar.

    SvaraRadera