fredag 8 februari 2013

Deppardagarna är förbi

Igår kom böckerna som jag har beställt. Perfekt eftersom jag känner att läsandan har fallit på. Ikväll tänkte jag börja läsa "Väntrum" som Cecilia Ekhem har skrivit.

Deppardagarna efter missfallet börjar mer och mer börjar gå mot sitt slut. Tiden efter missfallet var jag väldigt ledsen och hade svårt att acceptera detta grymma öde. Som om inte bara en, två eller tre gånger hade varit nog! Fyra missfall har vi gått igenom nu. Vad har jag gjort för ont? Det är lätt att anklaga sig själv. Det har varit viktigt att  få gråta och tillåta sig att vara ledsen. Jag har sett ut som ett svullet stopp-ljus i ansiktet av allt snörvlande. Men tack vare deppardagarna kan jag nu blicka framåt, känna hopp och lättare hålla mitt humör uppe vilket är jätte viktigt då vi snart ska göra ett nytt försök.

1 kommentar:

  1. Många många kramar vill jag ge till dig. Önksar att ingen behövde gå igenom det du har tvingats utstå. Du är så stark! Jag hoppas att den styrkan kan hjälpa framöver. Vill ge dig värme :)
    Kram

    SvaraRadera