tisdag 19 februari 2013

Jag är med embryo!

Idag har spänningen bara stigit och jag har varit skit nervös! Men allt har gått bra! Så nu är jag ruvare igen! Idag sattes en blastocyst tillbaks i min livmoder. Vi fick se den på en stor skärm innan återförandet och då hatchade den. Enligt läkaren ett positivt tecken. Hoppas det stämmer! Kvalitén är topp och gravidchansen är cirka 60 procent. Vi har nu 7 blastocyster kvar i frysen.

Dag 3 ska jag börja med Innohep injektioner. Jag är verkligen inget fan av sprutor, men det är värt det om vi lyckas få ett syskon tillslut.

Villa inte tummarna, håll dem hårt ett tag till!!

5 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna hårt! Vad betyder att den "hatchar", undrar nybörjaren.

    SvaraRadera
  2. Tack Mary! Det betyder att den kläcks ur sitt skal precis innan återförandet. Det blev bråttom att sätta in den eftersom den då är redo att fästa i livmodern.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, så spännande! Man lär sig många nya uttryck i och med detta!

      Radera
  3. Varför Innohep och vad är det?

    SvaraRadera
  4. Innohep är ett blodförtunnande läkemedel. Medicinen minskar risken för att blodproppar bildas och hjälper till så genomströmningen i livmodern blir bättre. Små blodproppar i livmodern kan leda till missfall i ett tidigt skede.

    SvaraRadera