fredag 22 februari 2013

Ruvardag 3 - Fler sprutor

Idag ska jag ta min första spruta med Innohep. Den ska minska risken för att små blodproppar bildas. Jag ska ta den varje dag under ruvardagarna och vid ett eventuellt plus ska jag fortsätta hela graviditeten. Jag gillar verkligen inte sprutor, men vad gör man inte?


I eftermiddag skulle vi ha checkat vi in på hotellet. Jag hade bestämt mig för att det skulle bli en weekend- no blogging! Jag skulle försöka släppa tankarna på ruvardagar och analyserande. Jag och sambon skulle bara njuta och ha en mysig helg tillsammans. Bloggen är ju trots allt den största påminnelsen.

Det blev tyvärr inte riktigt som vi tänkt. Mina föräldrar som åkt hit för att hälsa på och vara barnvakt ligger i magsjuka. Vi har fått skaffa sjukintyg för att få tillbaks pengar för hotellet. Suck. Vi vet vad vi har att vänta. Det är i så fall tredje gången i år vi åker på skiten. Och som om det inte vore nog var det rosa Crinone på pappret när jag torkade mig idag. Vad betyder det? Det är bara ruvardag 3, det ska inte komma rosa nu. Jag dömer inte ut det här försöket men hoppet sjönk rejält.

3 kommentarer:

  1. Men, är det värsta otursberget ni måste bestiga eller, känns oerhört orättvist med allting måste jag säga.

    Vad är förresten anledningen till att du behöver ta blodproppshindrande medicin?

    Jag tycker det låter bra med information. Det har inte RC erbjudit oss, tycker att det är alldeles för lite tid att prata med läkare och få svar på frågor. Visst, man kan ringa, men då blir det ju under jobbtid. Jag har annars samma inställning som du, att det är experter som har koll som har hand om oss. Man ska kunna slappna av också, det ska inte ligga på oss patienter att få korrekt vård.

    SvaraRadera
  2. Det känns som om vi går i en lång uppförsbacke just nu. Det är tungt. Jag tar sprutorna för att små blodproppar kan orsaka missfall i tidigt skede. Jag har fyra missfall bakom mig. Jag vet inte varför vi får missfall, om det är på grund av blodproppar eller kromosomfel osv, men för att förhindra blodproppar (om det är det som det beror på) så testar vi om sprutorna (Innohep) om de kan hjälpa.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att ni får möjlighet att prova sprutorna. Man gör ju vad som helst liksom. Känns som att ruvartiden måste vara den jobbigaste tiden. Om man letar symptom under vanliga försök, vad lär man inte göra då man vet att det är ett embryo där inne?
    Jag håller tummarna :)

    SvaraRadera