måndag 18 mars 2013

Stort minus

I Fredags på ultraljudet mätte slemhinnan 11 mm. Nu ska den bara få lite tid att mogna innan återföring. Jag ringde kliniken idag för att fråga när jag ska starta med Crinone och vilken dag vi ska få tillbaks en frysis. De sa att enligt distansgyn skulle vi göra ett försök först nästa månad. Suck! 

Jag ringde till distansgyn som inte längre hade telefontid. Fick då kasta mig i bilen och åka dit innan de stängde. (8 mil enkel resa) Väl där så fick jag läsa mailet han hade skickat till kliniken. Det stod klart och tydligt att vi ska göra ett försök denna månad. Dubbel SUCK!! 

Är trött på att medla och ringa för att få information. Det är deras arbete att informera mig. Jag ska inte behöva vara en länk mellan kliniken och distansgyn. Stort minus när det kommer till kommunikation. Något som borde vara självklart. Imorgon LOVADE de att ringa med information. Vi får väl se...

Förövrigt är jag är inte speciellt positiv och jag känner tyvärr inget hopp om att det kommer gå vägen. Jag känner mig väldigt nedstämd, ledsen och rädd. Jag undrar om det här någonsin kommer få ett lyckligt slut.

2 kommentarer:

  1. Usch vad jobbigt, såhär ska du ju inte behöva ha det! Jag förstår verkligen att det måste vara jobbigt att vara den som har koll hela tiden, nr du BORDE kunna lämna över ansvaret till dem som behandlar dig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tänker på dig och hur det måste vara att känna så samtidigt som man ska ha styrka att hjälpa läkarvården med sin interna kommunikation. Bedrövligt.

    SvaraRadera